Backoffice voor intermediairs

Backoffice voor intermediairs

Do it the smart way,
Do it the Yaper way

Uitzendbureau beginnen

Wil je een uitzendbureau starten, maar weet je niet waar te beginnen? Geen zorgen, wij hebben de expertise en ervaring om je te begeleiden. Met Yaper aan je zijde krijg je toegang tot ons bewezen succesverhaal en ons uitgebreide netwerk.

Een vliegende start

Er komt veel kijken bij het starten van je eigen uitzendbureau. Denk bijvoorbeeld aan debiteurenbeheer, complexe wet- en regelgeving en salarisadministratie. Ook moet je financieel sterk in je schoenen staan omdat je het loon van uitzendkrachten moet voorfinancieren.

Maar dit hoeft je zeker niet tegen te houden om een eigen uitzendbureau te beginnen! Wanneer je met Yaper samenwerkt nemen wij namelijk de financiële, juridische en administratieve zaken uit handen. Op die manier kun jij je volledig focussen op de start van jouw uitzendbureau. 

Backoffice: Hoe werkt het?

Wanneer je samenwerkt met Yaper, maak jij de match en treden de uitzendkrachten bij ons in dienst. Hierdoor zijn wij juridisch werkgever en betalen wij de gewerkte uren uit. De eindklant ontvangt van ons een factuur en jij ontvangt jouw marge.

Wat doen wij?

  1. Voorfinanciering: Wij zorgen voor tijdige betaling van salarissen, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken.
  1. Ziekteverzuim en re-integratie: Wij dragen zorg voor het ziekteverzuimproces, inclusief re-integratieplannen, zodat de medewerkers de juiste ondersteuning krijgen.
  2. Salarisadministratie: Yaper verzorgt nauwkeurige salarisberekeningen, loonstroken en belastingaangiften, zodat medewerkers tijdig en correct worden betaald.
  3. Afdracht van belastingen en premies: Yaper zorgt ervoor dat deze verplichtingen correct worden nagekomen.
  4. Werkgeverschap: de medewerkers treden bij ons in dienst waardoor wij juridisch werkgever zijn en de bijbehorende plichten dragen.
  5. Betaling vakantie- en ziektegeld: Wij beheren de uitbetaling van vakantiedagen en ziektegeld, zodat de medewerkers altijd krijgen waar ze recht op hebben.
  6. Pensioen: Wij zorgen ervoor dat iedereen die daar recht op heeft pensioen opbouwt.
  7. Debiteurenbeheer: Wij zorgen voor het debiteurenbeheer, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over openstaande facturen.

Waarom starten met Yaper?

Bij Yaper zien we het succes van jouw uitzendbureau als een gezamenlijk doel. Naast het uitvoeren van onze backoffice werkzaamheden bieden we een goede service en zijn we een betrouwbare partner die met je meegroeit. Dit uit zich onder andere in:

  • Goede bereikbaarheid: Onze servicedesk staat voor je klaar via mail en telefoon.
  • Persoonlijk contact: Iemand die jouw vragen kent, je naam onthoudt en altijd voor je klaarstaat. Wij vinden persoonlijk contact belangrijk daarom ben je bij ons geen nummer.
  • First time right: We houden van efficiëntie. Zo wordt 85% van de inkomende vragen bij het eerste contactmoment direct beantwoord en opgelost.
  • Snel een oplossing: Wachten is zonde van je tijd. Daarom bieden we gewoonlijk binnen 4 uur een oplossing voor jouw gestelde vragen.
  • Transparantie: we spelen open kaart en laten je graag zien wat de kostprijs is en welke marge jij overhoudt.

Extra voordeel voor jou

  • Tijdsbesparing: Bespaar kostbare tijd zodat jij kan doen waar je goed in bent.
  • Expertise: Ons team van professionals heeft diepgaande kennis van HR en administratie, waardoor alles nauwkeurig en professioneel wordt afgehandeld.
  • Geen werkgeversrisico’s: De medewerkers treden bij ons in dienst, waardoor wij alle bijbehorende plichten en verantwoordelijkheden dragen.
  • Administratie: Wij nemen de administratieve zaken uit handen zoals het contractbeheer en de loonadministratie.
  • Geen investering nodig: Je hoeft niet te investeren in dure software of certificeringen en wij dragen zorg voor de voorfinanciering.
  • Geen risico’s: Wij dragen de risico’s ten aanzien van ziekte, ontslag, het wegvallen van werk en debiteurenrisico’s.

Wat doe jij?

  1. Jij zoekt en selecteert de kandidaten voor jouw opdrachtgevers.
  2. Je onderhoudt relaties met klanten en kandidaten om een langdurige samenwerking te waarborgen.
  3. Je focust op de groei en alledaagse uitvoering van jouw uitzendbureau.
  4. Je volgt ontwikkelingen en trends in de arbeidsmarkt.

Een tevreden intermediair

Belangrijke aspecten voor jouw succes

Als startende ondernemer in de uitzendbranche zijn er enkele cruciale zaken om rekening mee te houden:

  • Ervaring in de uitzendbranche
  • Een solide netwerk
  • Saleservaring
  • Duidelijk gedefinieerde doelgroep of specialisme

Met deze pijlers leg je een stevige basis voor jouw onderneming en wij helpen je hier graag bij

Klaar om je eigen uitzendbureau te beginnen?

Durf jij de stap naar ondernemerschap te maken? Vul dan ons formulier in.

Wij helpen je graag om jouw eigen uitzendbureau te beginnen.